Adorácie
Milí priatelia!
Adorácie sa konajú jeden krát za mesiac na východe i západe Slovenska. Prípadné zmeny uverejníme na tomto mieste.
Miesto adorácie nájdete pri pozornom prečítaní tohto oznamu, ktorý pojednáva o adoráciách.
15.01.2025 | Adorácia Najsv. Spasiteľovi | Nitra, Poprad |
19.02.2025 | Adorácia Najsv. Spasiteľovi | Nové Mesto n/V, Prešov |
19.03.2025 | Adorácia Najsv. Spasiteľovi | Nitra, Poprad |
Nie je | Adorácia Najsv. Spasiteľovi | Nové Mesto n/V, Prešov |
21.05.2025 | Adorácia Najsv. Spasiteľovi | Nitra, Poprad |
18.06.2025 | Adorácia Najsv. Spasiteľovi | Nové Mesto n/V, Prešov |
16.07.2025 | Adorácia Najsv. Spasiteľovi | Nitra, Poprad |
20.08.2025 | Adorácia Najsv. Spasiteľovi | Nové Mesto n/V, Prešov |
17.09.2025 | Adorácia Najsv. Spasiteľovi | Nitra, Poprad |
15.10.2025 | Adorácia Najsv. Spasiteľovi | Nové Mesto n/V, Prešov |
19.11.2025 | Adorácia Najsv. Spasiteľovi | Nitra, Poprad |
10.12.2025 | Adorácia Najsv. Spasiteľovi | Nové Mesto n/V, Prešov |
“Prečo sa chcem zúčastniť adorácie osobne”
Sprievodné slovo je pod touto citáciou z knižky o. Gabriele Amortha.
Toto si veľmi pozorne prečítajte. Môže sa vám to zdať na prvý pohľad dosť dlhé.
Keď som to ja čítal stáli mi na hlave (i keď ich tam mám málo) dupkom všetky vlasy.
Zosnulý a uznávaný exorcistický kňaz Rímskej diecézy, otec Gabriele Amorth, dokázal vo svojich nespočetných exorcizmoch získať niekoľko vyznamných fráz.
Tieto slová, vytiahnute od démonov, odhaľujú mimoriadnu silu bytia v prítomnosti Najsvätejšej sviatosti pri adorácii. Skrze tieto výpovede démonov máme potvrdené, aká sila je v tichej adorácii pred Pánom:
• „Tam je, ukrytý v tom bielom chlebe! „Ale nie je pred nami skryté, vidíme ho a jeho svetlo nás páli. Je to ako oheň, ktorý nemôžeme uhasiť!. ”
• „Ten kúsok chleba nie je len chlieb. Je to On, ten istý, ktorý nás poslal z neba! Neznášame to, ale nemôžeme sa dostať blízko! ”
• „Keby ľudia vedeli, kto tam naozaj je, celý svet by si pokľakol a my by sme boli navždy porazení! ”
• „Každá minúta, ktorá prejde pred Ním, nám berie silu. Núti nás utiecť ako zbabelcov! ”
• „To miesto, kde Ho uctievajú, je plné anjelov. Nemôžeme sa tam dostať ani s našimi pascami! ”
• „Keď Ho uctievajú, On posilňuje ich duše a zničí všetko, čo sme v ich živote urobili. ”
• „Hodina pred Ním odoberá duše, ktoré sme roky uväznili. Je to ako veľká vojna proti nám, a my ju vždy prehrávame!. ”
• „Svätá hodina naplní vaše domovy a vaše rodiny svetlom. Neznášame to svetlo, oslepuje nás! ”
• „Keď konaju svätú hodinu za hriešnikov, dostanú Jeho milosrdenstvo a naše putá sú pre nás záhuba! ”
• „Tie hodiny ticha pred Ním sú ako kladivo, ktoré nám udiera hlavy. Nemôžeme tomu odolať! ”
• „Keď sa na Neho pozerajú, nič nehovoria, ale On koná v ich srdciach. Ničí nás to zvnútra! ”
• „Mlčanie pred Ním je silnejšie ako tisíc slov. Napĺňa ich milosťou a robí ich neporaziteľnými!. ”
• „Každý okamih bohoslužieb ponúkaný dušiam z očistca ich oslobodzuje. Tieto činy sú ako meče, ktoré nám prerezali reťaze! ”
• „Duše, ktoré oslobodzuje, nám berú pôdu a my ju nemôžeme obnoviť! „ ”
• „Keď ponúkajú svoju bohoslužbu za mŕtvych, my strácame a oni získajú Jeho svetlo je to neznesiteľné! ”
• „Zastavte tie odčiňovacie uctievania! Každý čin pred Ním zničí to, čo sme vybudovali s toľkým úsilím. ”
• „Keď sa odčiňuje za rúhanie a svätokrádež, oslabujú nás viac, než si dokážete predstaviť. ”
• „Obnovujúce bohoslužby sú pre nás jedom. Akoby zničili všetko, čo robíme v ich duši! ”
• „Tí, ktorí trávia čas v Jeho prítomnosti, sú chránení! Akoby bol okolo nich postavený ohnivý múr. Nedá sa ich len tak chytiť! ”
• „Vždy, keď sa na neho niekto z vás pozrie s vierou, dostávame trest, ktorý nás zraňuje viac ako tisíc reťazí. ”
• „Keď Ho niekto zbožňuje celým svojím srdcom, ukradne nám, čo je naše. „Zakaždým nás pokorí! ”
• „Tie modlitby pred Svätým za hriešnikov sú naša záhuba. Prijímajú Jeho milosrdenstvo a pokánie a zničí naše nástrahy! ”
• „Keď sa modlia za stratených pred Ním, ukazuje im svoju lásku a roztrhá naše putá. Je to pre nás bordel! ”
• „Bohoslužba za obratenie hriešnikov nás necháva nad nimi bezmocnými. Zakrýva ich svojou krvou a my sa ich už nemôžeme dotknúť!. ”
• „Pálí nás, páli nás! To svetlo, ktoré vyžaruje zo Svätostánku, je ako oheň, ktorý nikdy nezhasne. ”
• „Je tam nažive a my ho nemôžeme vystáť. Jej pohľad nás ničí. ”
• „Každá zasvätená vec je pre nás trápením. Je prítomný a my sa nemôžeme dostať blízko! ”
• „Duše, ktoré sú zasvätené na zbožňovanie, sú ako meče, ktoré nás prepichujú. Nemôžeme ich poraziť! ”
• „Tie malé skupiny, ktoré ho uctievajú, sú mocnejšie ako celé naše armády. ”
• „Hodina s Ním je hodná viac ako tisícky viet, ktoré nezahŕňajú Jeho prítomnosť. ”
• „Uctievanie Svätého je ako dážď, ktorý hasí ohne, ktoré sme vo svete zapálili. ”
• „Tieto skutky bohoslužieb prinášajú na zemi mier“
Adorácie:
Bývajú v stredu podľa vyššie uvedeného zoznamu akcií – Nitra, Poprad, Nové Mesto n/V, Prešov – Sekčov.
Nitra – Miesto adorácií v Nitre určil Mons. Viliam Judák, diecézny biskup, do kostola Nanebovzatia Panny Márie na Kalvárii pri kláštore bratov verbistov na Misijnej ulici.
LETNÝ ČAS: Adorácia o 18.00 hod. Sv. omša o 19.00 hod. Tieto časy platia do konca letného času.
ZIMNÝ ČAS: Sv. omša o 18:00 a po nej adorácia.
Prešov – Sekčov – V Prešove je našim hostiteľom Vladyka Jonáš Maxim, prešovský arcibiskup metropolita. Mesačné adorácie v Prešove sa konajú v chráme Povýšenia sv. Kríža na ul. M. Benku č. 7 v časti Sekčov. – 17:30 hod..
Nové Mesto n/V – Svoju náruč nám otvorili v Novom Meste n/V ctihodné sestry Notre Dame, v budove Spojenej Školy Sv. Jozefa v časti Klčové 87, 915 01 Nové Mesto nad Váhom. – 17:00 hod..
Poprad – Saleziánske mládežnícke stredisko Oratko Úsmev, ul. L. Svobodu 36, Poprad. – sv. omša o 17:30 hod. po nej adorácia.
Navigácia k Popradu:
Najjednoduchší spôsob ako sa tam dostať je na ceste od Prešova do Popradu zísť z diaľnice v Sp. Štvrtku a napojiť sa na starú cestu č.18 do Popradu. Na prvej svetelnej križovatke pri vjazde do PP odbočiť doľava a ste na ul. L. Svobodu. Po asi 300 – 400 m po pravej strane sa objaví prízemná baraková budova a to je oratko. Niekto so známych našich ľudí tam bude čakať. Sv. omša začne o 17.30 hod., bolo by dobré prísť skôr, lebo prídu aj ľudia zo sídliska. Po sv. omši bude adorácia.
Ohľadne organizácie, alebo informácii môžete volať organizátorov na čísla 0904 061 080, alebo 0902 387 649.
Od roku 2014 sa pripájame k mesačným adoráciám, ktoré koná cenacolská rodina po celom svete, raz v mesiaci.
U nás na Slovensku, budú bývať adorácie spravidla v tretiu stredu v mesiaci, večer a to na západnom Slovensku – striedavo v Novom Meste n/V a v Nitre a na východnom Slovensku – striedavo v Poprade a Prešove.
Adorácia sa začne slávením Eucharistie a po sv. prijímaní zostane na oltári vystavená Sviatosť Oltárna, ako plod eucharistickej obety. Bezprostredne bude nasledovať adoračná pobožnosť, vedená kňazom, ktorý na konci udelí so Sviatosťou Oltárnou požehnanie. Okrem liturgických pravidiel, bude vždy priestor na tiché klaňanie, na adorovanie spevom i spontánne modlitby, ako sme zvyknutí na adoráciách v cenacolskom prostredí.
V Prešove bude bývať adorácia v gréckokatolíckom chráme a bude konaná podľa tradícií byzantského obradu a vedená kňazmi tohto rítu. Katolícka cirkev na Slovensku žije západným latinským a východným byzantským spôsobom. Tieto spôsoby prežívania katolíckej viery, účasti na živote cirkvi a slávenia Eucharistie nazývame ríty, alebo obrady. Všetky obrady Katolíckej Cirkvi sú rovnocenné a predstavujú nesmierne a pestré bohatstvo tej istej viery a tej istej Cirkvi. V našom cenacolskom spoločenstve je viacero priateľov práve byzantského rítu, dokonca medzi nás chodia aj gréckokatolícki kňazi. To by sme mali vnímať ako zvláštny Boží dar. Katolícki veriaci môžu ísť na sv. omšu v ktoromkoľvek katolíckom obrade, môžu prijímať sviatosti a zúčastňovať sa pobožností podľa tradícií jednotlivých obradov.
Okrem týchto praktických informácií, je pre nás dôležité vedieť čo to adorácia vlastne je, na čo je dobrá a prečo sa cenacolská rodina rozhodla obohatiť svoj spoločný život aj o tento prvok.
Adorácia vychádza z viery v premenenie chleba a vína na živé telo a krv Ježiša Krista. Takto je Pán medzi nami, vzkriesený, živý, skutočný. Vchádza do podôb chleba a vína v prvom rade preto, aby sme ho mohli prijímať. No aj po prijímaní je v podobe chleba vo svätostánkoch, čakajúci na našu prítomnosť. Adorácia je dôsledkom viery v jeho trvalú a reálnu prítomnosť v spôsobe chleba po premenení. Prvé Božie prikázanie nám prikazuje klaňanie, po latinsky adoratio, jedinému pravému Bohu a tento Boh – Syn je prítomný vo Sviatosti Oltárnej v konkrétnej, materiálnej podobe. Môže byť vhodnejšia a lepšia príležitosť, samozrejme okrem prijímania, stretnúť sa s Ježišom? V adorácii prichádzame k nemu, aby sme ho počúvali, pozerali sa na neho, rozprávali sa s ním, tešili sa spolu s ním i plakali pri ňom. Ján Pavol II. hovoril, že v adorácii spočívame na Ježišovej hrudi, ako spočíval Ján pri poslednej večeri. A Benedikt XVI. zasa pripomína etymologický pôvod slova adorácia z latinského ad oram, k ústam, čo vyvoláva predstavu bozku. Adorácia je skutočne intímna chvíľa s Kristom, ktorá akoby predlžovala omšu o čas pre zmyslové vnímanie Pána, ktorého v podobe chleba vidíme. Ak sa adorácia koná spoločne a slávnostne, stáva sa zároveň aj upevnením spoločenstva v láske, ktorá z Ježišovho srdca pramení.
Tí, ktorí aspoň raz prišli do spoločenstva Cenacolo vedia, že všetci čo toto spoločenstvo tvoria, majú ramená obťažené životnými krížmi a v mysli nejeden otáznik smerom k budúcnosti. Kde nájsť silu a istotu? Jedine u Pána Ježiša a v Pánovi Ježišovi, jedine v našom Bohu. Eucharistická prítomnosť Krista nám dáva sviatostnú istotu, že nás počuje, vidí, miluje. Kľačiac pred Kristom v monštrancii, sme s ním tvárou v tvár. Rovno do jeho tváre môžeme hovoriť o sebe, o blížnych a otvárať svoje vnútro. Teda preto adorácia.
Na cenacolské adorácie sú pozvaní všetci priatelia spoločenstva, ale celkom zvlášť rodičia a „exovci“. Pre túto príležitosť sme sa snažili nájsť také miesta, kde by okrem liturgického priestoru bola aspoň základná možnosť občerstvenia, toaliet a v zimných mesiacoch i zohriatia skrehnutých údov.